30 augusti 2012

Tulpanfrosseri

Årets 'Topkapi'. Triumftulpan.

Allt annat än en blyg 'Ballerina' i bakgrunden.

Var in i en större trädgårdskedja för någon dag sedan för att köpa täckbark. På vägen ut till säckarna så fastnade jag i tulpan- och lökvärlden. Intalade mig själv att jag inte skulle ha någon påse med mig på vägen ut. Att alla tulpaninköp redan var gjorda på nätet. Jo, men pytt. Blev en påse med den högresta vita 'Maureen'. 

Fast innan jag kom så långt så blev jag tillfrågad två gånger om jag inte råkade vara någon i personalen. Fniss. Jag förstår varför. Hade lagt pannan i djupa veck och var i full koncentration på vad som INTE skulle få följa med hem. Att jag sen stod där iförd mina hundkläder kan också ha haft något med saken att göra. Röd fleecejacka och ett par lagom skitiga svarta skogsbyxor. Kunde i alla fall svara på en fråga. Ta fem, betala för fyra. Tihi.

Idag hade jag på mig andra kläder när jag återvände till brottsplatsen. Var ju tvungen att komplettera med en till påse 'Maureen' och en 'Salmon impression'. I know. Tulpan-moralen suger.

2 kommentarer:

  1. Dessa lökar!!! Jag börjar nästan bli lite orolig inför kommande veckor...de är ju som ett gift, aldrig tycker man att det är tillräckligt! :D Men iår SKA jag lägga band på mig själv ;) Trevlig helg! Kram / Carolin

    SvaraRadera
  2. Hahaha! De är ju värre än socker. Lycka till med bandläggandet. Här gick det ju som sagt var mindre bra. Men jag är alldeles lycklig av sockerruset! ;)

    Kram /Camilla

    SvaraRadera