25 november 2014

Norrvikens trädgårdar del II





Även om det var ett bra tag sedan jag var där i Norrvikens japanska trädgård så är det svårt att glömma skuggspelen, lummigheten, strukturen, det naturlika och allt det vackra gröna. Inte så konstigt då att medan jag förlorade mig i allt det där, så tappade jag också bort sambon.

Skuggröna, eller inte så måste jag fixa fler vintergröna marktäckare. De är alldeles på tok för få. Den bruna novemberjorden är alldeles för brun och tråkig. Men jag har en plan!

3 kommentarer:

  1. Ååååh så vackert! Jag besökte Japan för ett år sedan och minnet av deras trädgårdar lever kvar... Vilsamt för ögat när det inte är blommorna som spelar huvudrollen utan det gröna, former och precis som du skriver... skuggspel.

    /Anna

    SvaraRadera
  2. Det är många år sedan jag var i Norrviken och besökte den vackra trädgården, kul att få se lite bilder därifrån igen.
    Ha de bra
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Älskar Norrviken och särskilt när körsbärsträden blommar.
    Fast jag gillar även den japanska delen när ormbunkarna håller på att slå ut.
    Det finns mycket jag gillar med Norrviken. Hoppas de kan bevara parken.
    ha det gott
    Annika

    SvaraRadera