12 augusti 2012

Photos coming up!

I högra hörnet blir det pioner, hosta o digitalis. Plus vitsippor o tulpaner.
Grus eller smågatsten under stolarna
Stockrosorna ska få något gossigt om fötterna

Något sånt här blir det. Växterna på bilderna står där provisoriskt mest för att se hur många plantor jag skulle kunna pressa in. En del ska få vara med och leka. Andra inte.

Nu är pionerna inköpta i alla fall. Köpte två stycken härom kvällen med sambon som fick tycka till. Jag röstade för ljusrosa sorter. Sambon lade in veto. Jajks. Jag la fram mitt andra förslag. Vita sorter. Det bifölls av sambon. Tufft att leva i en demokrati ibland.

Det blev en 'Festiva Maxima' och en 'Dinner plate'. 'Dinner plate', kanske du tänker, den är väl ljusrosa? Jo, men bilden på etiketten var väldigt urblekt upptäckte jag senare hemma vid datorn. Hoppsan.

Igår på skördemarknaden lekte jag diktator när jag upptäckte 'Bowl of Beauty' på ett av borden. Hade ju fått ge mig dagen innan. Klart och betalt, så fick den pionen följa med hem. Vad sambon sa lite småleende? Jaha.

Därför kan jag se att 'Do tell' och 'Cora Louise' kan hamna i en framtida inköpskorg. Vita med rosa respektive lila frull i mitten. Närmare så kan man ju inte komma en kompromiss?

Ja, just ja. Det kommer att ta tid att gräva upp grässvålen. Provsatte spaden i jorden och - klonk! Stendjävlar. 

Ha en skön söndag!

1 kommentar:

  1. Hej Camilla! Vad roligt att jag hittade din blogg! Det kommer bli underbart fint med pionerna och stockrosorna mot ert vackra hus :) Festiva Maxima kan inte få ett bättre plats! Kram / Carolin

    SvaraRadera