19 augusti 2012

Sockerärt 'Shiraz' - vegetable of the year 2012




Sockerärten 'Shiraz' lever ett hårt liv i en av pallkragarna. Först kom den för sent i jorden. Sen fick den för lite sol och blött var det om fossingarna. För en vecka sedan blev den dock lite varmare då jag var rädd för frost och svepte in den i täckduk.

Där har den stått väldigt spöklik och inte det minsta snygg tillsammans med grannen 'Gigante Svizzero' (om jag nu inte råkat blandat ihop fröpåsarna). Fast 'Shiraz' är på gång.  Ska ta mig ut och fota de väldigt vackra blommorna så får du se.

Visst ja. I våras letade jag fina och inte minst billiga stöd till sockerärtorna. Tilll en början var det tänkt att jag skulle bygga fina torn i björk, men tiden räckte liksom inte till. När jag i princip hade gett upp var jag inne i en butikskedja med tema bil. Där längst inne i ett hörn stod U-formade väggspaljéer. Köpte fyra stycken och satte ryggarna mot varandra. Resultatet två ovala stöd.

Du kanske noterade de något grova händerna på bilderna i förra inlägget? Skyldig. De är inte mina utan sambons. =)

Dags att njuta av kvällssolen. Tjing!


1 kommentar:

  1. Vet inte riktigt hur jag gjorde, men din kommentar försvann, Carolin. Ledsen för det! =(

    SvaraRadera