24 augusti 2012

Kanadensisk ros 'Louise Bugnet' - min första roskärlek?

Det sa bara klick när jag såg henne. 'Louise Bugnet' verkar ha allt.

Rödvioletta knoppar som blir till fyllda skålformade medelstora vita rosor som är väldoftande. Friskt grönt bladverk på de nästan taggfria grenarna som växer upprätt. Blommar ska hon göra relativt tidigt och fortsätta till långt ut på hösten. Hon klarar, förutom skugga, även de kalla vintrarna i zon 6-7. Det är ju nästan för bra för att vara sant!

Tänker mig att  'Louise Bugnet' kan bli en avlägsen kompis med pionerna och då speciellt matcha 'Festiva Maxima'? Rätta mig gärna om jag har fel. Det är ju så lätt att bli förblindad av kärlek. ;)

Dags att gå på kvällspromenad och se det sista dagsljuset försvinna. Trevlig fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar