4 augusti 2012

Semesterstopp - Kinnekulle

Hällekis hantverkarby

Äkta fuskbär

Plantering med storkben

På väg ner till Göteborg med husbil råkade sambon fråga vart jag ville åka. Några sekunder senare och innan jag hunnit öppna munnen svischade skylten "Kinnekulle" förbi. Dit, dit vill jag, svarade jag något överrumplad över att just den skylten precis poppat upp.

Jag som suktat och suckat över att inte Hannu på Kinnekulle skulle ha öppen trädgård just när vi skulle vara i trakterna. Nu svängde vi av vägen rakt in i Hannu-land. Ja, inte så att vi spinkade och kröp längs med Hannu Sarenströms grusgångar och boxbumhäckar i jakt på trädgårdsgurun himself. Nej då.

Vi besökte Hällekis och dess hantverksby, där konstnärsandan inte gick att ta miste på. Den gick bokstavligen att ta på. Mysig miljö med många trädgårdsidéer, konstnären som skrev en jag-kommer-snart-lapp-men-betala-i-kaféet-lapp, gott fika till oss och en vattenskål till vår yngsta labrador. Trevligt.

Nästa gång hoppas jag att Bruce Springsteen har lite bättre koll på när Hannu Sarenström har sina trädgårdsvisningar och att bossen planerar in sina spelningar därefter. Lite väl mycket att hoppas över. Bara kanske.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar