10 augusti 2012

Den late får brått

Efter den sista tekoppen härom dagen fick den late brått. Tog fram den gula vattenslangen för att flytta den än hit och än dit. Centimetrar blev till millimetrar. Till slut var jag nöjd med formen på rabatten mot sommarstugan. En sån här gång är det tur att det inte finns så många grannar. Behöver inte säga mer, va?

Sen så lånade jag en idé från Trädgårdsflow, som använder sig av pinnar för att få till formen på rabatter. Väldigt smart! Det tipset tackar jag så mycket för.

Sambon kanske tyckte annorlunda när jag med milt tvång tvingade honom att kika på mitt konstverk. Till mitt försvar yrade jag något om att halva förpackningen med grillpinnar faktiskt fanns kvar. Half empty or half full?

Så nu ska bara gräsmattesvålen upp, fixeri med jord och så- klart! Hoppas kunna visa några bilder inom kort. I alla fall före-bilder. Det tar säkert betydligt längre tid än jag tror innan allt är klart.

Ha en trevlig fredag! Tusen trädgårdar och skördemarknad i helgen. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar