25 mars 2013

Hosta 'Sum and Substance'

Foto odla.nu

I somras tittade jag och sambon förbi en trädgård med kvällsöppen visning i Mariedal, Umeå. Mer om det går att läsa här.

Nästan längst ner i den här trädgården stod det ett gigantiskt exemplar av funkian 'Sum and Substance'. Både jag och sambon tyckte att den var hur snygg som helst. Tror i alla fall att sambon nickade jakande. Fast det är ju i dagsläget av underordnad betydelse. Hihi.

När så odla.nu startade sin försäljning av perenner klickade jag hem tre stycken. Farligt med tröstshopping.  Någonstans under förra årets semester såg jag en häck av hostor. De var ganska låga, vitbrokbladiga och i rundel. Just nu lurar jag på om det inte ska bli en häcksnutt här också. En hög och limegrön/gulgrön snutt.

Klickade hem en annan sorts perenn också. Lurar på att plantera denna mörkröda skönhet med den lila stäppsalvian 'Caradonna'. Mer om det en annan dag.

Tudelu.


2 kommentarer:

  1. Jag älskar Funkian för den skänker ett lugn till alla rabatter. Det lär säkert bli jättefint.

    Kram / Therése

    SvaraRadera
  2. Det gör jag med av samma anledning. Kan det verkligen bli gör mycket av det goda? :-) Kram.

    SvaraRadera