21 mars 2013

Försenad månadsbild - skämmes!

Februari 
Januari

Ja, det gick ju inte så lysande det här med månadsbild. En bild och sen ballade jag ur. Totalt. Fast det är ju inte direkt så att det bubblar i själen vid anblicken på bilden från februari. Det var mer av allt. Snö och har- och rådjursspår.

En morgon i februari insåg jag att haren passerat äppelträdet 'Mantet' farligt nära. Så vad göra en smällkall morgon kl 05:50 innan det var dags att sätta sig i en lika smällkall bil och färdas till bussen för vidare färd till jobbet?
Sprang in i köket. Nappade tag i första bästa kaffekopp som jag fyllde med en gnutta vatten. Kastade mig därefter över kryddorna och hittade chilin och vitpepparn. Sen blev det till att röra ihop en cementliknande gegga som jag kleggade ut på remsor av plastpåsar. Remsorna satte jag längst ut på grenarna. Geggan som blev över skvätte jag sedan hejvilt på snön runt äppelträdet.

Tur att det är dåligt med grannar på landet. =) Men det har, peppar, peppar, inte blivit några gnagskador på det trädet än så länge.

Ha det och håll ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar