4 januari 2013

Årets sommarblommor i köksträdgården


Nu har nästan alla fröer kommit. När jag satt och klickade hem sommarblommorna märkte jag hur det mesta gick i oliv- och limegrönt och lila. De där som stack ut i andra färger beslöt jag mig att bryskt radera från varukorgen.

Hade lyckan att få tag på praktsalvian 'Lighthouse Purple' från Impecta. Den ska få sällskap av pionvallmon 'Black Paeony' och 'Purple Paeony'. Har även klickat hem en mix av vallmo som heter 'Dawn Chorus' från Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik. Lite romantisk gryning på påse.

Musselsyska och harört får stå för det gröna och sköna. Den aprikosa ringblomman 'Triangle Flashback' ska också få göra en come back.

Så får det bli. Grönt. Lila. Aprikost. Grönsakerna får jag presentera en annan dag.

Take care!


1 kommentar:

  1. Vallmo är även min favorit i trädgårdslandet.
    Ha en bra dag
    Annika
    ps
    Den där bilden på den överblommade maskrosen är makalös!

    SvaraRadera