21 juli 2013

Andra trädgårdsstoppet - Norrvikens trädgårdar del I




När tennisen pågick som allra bäst i Båstad körde vi bara förbi och besökte Norrvikens trädgårdar. Kan säga att jag är helnöjd med det valet. Medan tennispubliken vände på huvudet från höger till vänster och till höger igen osv, så var mitt huvud allt annat än statiskt. Det gick åt alla håll för att inte missa någonting.

Även här gassade solen, så det var bara att speeda på. Inte många sekunder till att ställa in kameran och fundera på olika vinklar.


 
Men vad gjorde det när jätteverbena mötte rosenskära i stora urnor, när en hel äppelträdsallé ledde ögat mot maffiga byggnader, när ädelcypresserna bjöd på svalkande skugga. Inte ett skit. Jag var redan då i himlen. När jag gick i den japanska trädgården guppade jag på små fluffiga moln. Den japanska trädgården får bli en annan gång för annars blir det här inlägget toklångt och jag har tänkt åka iväg på öppen trädgård. 

Med vänlig hälsning.

4 kommentarer:

  1. Visst är det tokvackert där? Kul att du är i Skåne! Kram från Hanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur tokvackert som helst! Vi tog södra Sverige i ett svep. Första gången i Skåne för min del, och jag är redan såld och beredd på att flytta. Vackert, nära till allt och inte ett mygg. Lovely!
      Kram från Camilla

      Radera
  2. Så fina bilder från Norrvikens trädgårdar. Senast jag var där var gräsmattorna fyllda av veteranbilar och många tusen människor (det var ju ett tag sen), så det var roligt att se dina bilder utan saker i vägen.

    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är Norrviken underbart! Finns så mycket att se. Den japanska delen blev min favorit. Ett tips är att åka dit när det är tennis i Båstad, då är det ganska tomt.
      Vilken coolt namn på din blogg! Har försökt titta in, men det kom upp något konstigt. Får helt enkelt försöka igen.

      Trevlig helg!
      /Camilla

      Radera