12 juli 2012

Trädgårdsvisning

Tur. Ibland har man det, ibland inte. Igår hade jag och sambon extrem tur. Föreställ er följande. Vi åkte bil och jag min lilla trädgårdsnörd visste om att vi skulle passera en finfin trädgård i Mariedal, Umeå inom kort. Skärpte alla sinnen för att, hmmm, kunna om möjligt spana in genom häcken. Ja, jag vet. Obra.

Det mina sinnen istället observerade var en kvinna som bar på en klätterväxt modell stor. What the ....! Utbrast något om "att kan de ha trädgårdsvisning ikväll?".

Och jo. Mellan häckens grönskande löv spankulerade det folk. Sambon fick snällt vända på bilen. Snart befann vi oss i en fantastisk trädgård, som sambon aldrig sett tidigare.

Det som fastnade i minnet var att en funkia modell enorm borde finnas i varje trädgård, att formklippt björkspirea i hästskoform är mumsmums och att luktpioner inte kan flytta in i vår trädgård fort nog.

Semestern kunde inte ha börjat bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar